woensdag 16 december 2020

Merry Christmas

En dan komt kerstmis echt in zicht en..... je moet echt nog een aantal kerstkaarten versturen.
Ik probeer altijd om voor iedereen een andere kaart te maken, persoonlijk, met een grapje, mooi, klassiek of met een lichtje.
Maar ieder jaar opnieuw kom ik kaarten te kort. Wat is het dan fijn als je nog snel toch ook leuke zelfgemaakte kaarten in een beetje tempo kunt maken. 
Zoals deze bijvoorbeeld.
Toch mooi en best snel gemaakt.
Ik heb er in korte tijd 6 gemaakt en ik laat je zien hoe ik dat gedaan heb.
Een mini- workshopje dus.
Dit zijn de producten die ik gebruikt heb.
Snijdt 6 stukjes soft finish cardstock van 9,5 x 13,8 cm.
Strooi daar wat color burst op. Een heel klein beetje is meer dan genoeg.
Spray er wat water op en laat het drogen of droog het met de heattool.
Je kunt ook een achtergrondje maken met het Watercolor palette van E.C.D.
Geef de randjes een kleurtje, ik gebruikte distress inkt crackling campfire, plak het op een blanco kaart van 10,5 x 14,8 cm of vouw een half A4 vel dubbel.
Geef dat ook een randje kleur. 
Neem het stansje van de rendierkop en bewerk dat met distress inkt en strooi er embossingpoeder over. Ik gebruikte Glaze embossingpoeder, Crackling campfire.
Stans de woorden Merry en Christmas uit papier dat je beplakt hebt met dubbelzijdige tape.
Stans aan de kant waar de tape zit zodat je een plaklaagje krijgt aan de goede kant.
Haal de tape er voorzichtig af en strooi silk microfine glitter over de woordjes, 
ik gebruikte forest green.
Wrijf het teveel aan glitter en af, je kunt daarvoor ook een zachte borstel gebruiken of een oude make-up kwast. 
Plak de rendierkop en de woordjes met lijm op de kaart en klaar is hij. 

Succes met je laatste kerstkaarten dit jaar!

Bedankt voor je bezoekje,
Marjo(scrap)lijn. 

4 opmerkingen:

Je@net zei

Leuke serie kaarten, Marjolijn!

Bernadet zei

Wat een superleuke serie is dit Marjolij.
Leuk, de tutorial erbij

Chantal zei

Prachtige kaarten, mooie die kleuren.
Groetjes, Chantal S

Els zei

Ik heb deze gemist, maar wat een pracht kaarten met de color burst.
Groetjes, Els