vrijdag 22 mei 2026

Journal Mei week 19

Week 19 hebben we ook al achter ons liggen.
Voor mij was het een gewone week, geen bijzonderheden.
Ook wel eens lekker.
Ik maakte dus een pagina met wat inkepingen waar tags in kunnen. 
Het papier is weer een combi van 12 x 12 en uit een van de boeken van Esther.
Ook knipte ik een van de kaartjes uit het papier en maakte daar ook een pocket van. Het lijkt een clustertje van losse onderdelen maar het zat zo in het papier. 
Wel vind ik die clustertjes heel erg leuk, ook om te maken. 

Rechts boven een foto van onze frituurpan die eigenlijk sinds we een air fryer hebben niet meer in gebruik was. Beide kwamen we tot de conclusie dat echt gefrituurde friet en snacks toch echt lekkerder zijn uit het vet!!! hihi. 
Dus dat ding eens tevoorschijn getoverd en nog een grondige reinigingsbeurt gegeven en weer eens heerlijk verse frietjes gefrituurd. 
Uiteraard gaan we dit niet dagelijks doen maar zo af en toe, heerlijk. 

En dan was er natuurlijk het Eurovisie songfestival.
Normaal ben ik een groot fan daarvan maar het wordt zo politiek dat zelfs ik het niet meer leuk vind.
Ik heb de voorrondes ook maar deels gezien en zelfs het festival zelf  maar tot de helft gekeken.
Ik vond er ook niet veel aan. Mij raakte het lied van Albanië het meeste, Hij zong over de moeders die achterbleven als hun kinderen het land verlaten om op zoek te gaan naar een betere toekomst. Heel aangrijpend. 
Bulgarije won voor de allereerste keer het songfestival met een heel apart nummer, waarschijnlijk wel echt van deze tijd maar niet voor mij. Ach ja. 
Ik heb begrepen dat Nederland helemaal niet meer mee wil doen dus dat tijdperk is ook voorbij, zo jammer. 
De achterkant van de kaartjes met foto's waar de journaling op kan. 
Zo ziet het geheel er in mijn Journal uit en daarnaast alvast een voorproefje van mijn week 20 en 21 
Daarover meer in een volgende post. 

De zon komt er aan dus echt weer om lekker naar buiten te gaan. 
eindelijk!!!
Helaas wordt het ook alweer snel te warm voor mij maar dan verhuis ik maar weer naar binnen. 
Voor wie er wel echt van houdt geniet er van want je weet nooit hoe lang het duurt in dit landje. 

Fijn weekend weer allemaal,
liefs,
Marjolijn.

dinsdag 19 mei 2026

New Home!

Mijn nichtje heeft een nieuw huisje gekocht in Spijkenisse. 
Dat verdiend natuurlijk een kaartje.
Ik moest er even inkomen, heb al zo lang geen kaarten gemaakt!
Maar met de Dies&Stamps van E.C.D. is het een klein kunstje. 
Uiteindelijk besloten om niks te inkten, dat ziet er toch altijd net iets frisser en vrolijker uit. 
En het scheelt een heleboel werk.
Met de vrolijke kleurtjes van het papier, allemaal uit mijn restjesbak, is het een vrolijk kaartje geworden vind ik zelf.

Nu op naar die kerstkaarten want daar moet ik onderhand toch ook wel aan beginnen. 
Genoeg leuks te doen dus. 

Fijne dag allemaal, ik heb vanmiddag een sportdagje vanuit de Fysio waar ik sport, wandelen en sporten in de zaal.
Heel benieuwd maar wel echt zin in. 
Vooral dat wandelen.
Oh en natuurlijk met koffie en na afloop een drankje, haha.
Een opdracht van een Fysiotherapeut in opleiding en zo kun je dan toch iets betekenen want als er niemand mee doet, we zijn maar met 8 mensen, is het voor hen ook niet te doen. 


Jullie ook een fijne dag.
liefs,
Marjolijn.

zondag 17 mei 2026

Mei (overzicht) en week 18 Journal

Afgelopen week mijn maandoverzichten bijgewerkt in de planner en mijn week 18.
Nu ben ik helemaal bij, dat is zo fijn! 
Hopelijk gaat het mij nu lukken om iedere week een overzichtje te maken en misschien wel weer wat kaarten.
Kerst begint toch stiekem te kriebelen. 
Alles in huis dus ik kan gewoon aan de slag. 
Links mijn maandoverzicht , rechts week 18. 
Het was weer een volle week, als dat voorjaar een beetje wil komen begin ik ook te leven. Ik hou niet van de hitte, kan ik ook echt niet tegen maar een lekker zonnetje en buitenzijn vind ik heerlijk!!! 
Het was natuurlijk dodenherdenking en bevrijdingsdag. 
dodenherdenking vind ik persoonlijk met het jaar indrukwekkender worden, zeker gezien de spanning in de wereld momenteel. 
Wij gingen naar het bevrijdingsconcert aan de haven, het was koud maar wel gezellig. Zaten heerlijk op een terrasje en konden alles goed volgen. 
Thuis heb ik er alleen maar last van want het is echt recht voor mijn deur al kan ik het daar niet zien maar wel horen. 
Verder heb ik het eindelijk voor elkaar om de parasol in de tafel te zetten in plaats van ernaast, hihi. 
Theo heeft met zijn 3D printer een extra stopper gemaakt zodat hij niet wiebelt en er ook goed in past nu. Zoveel gezelliger en geen last van blauwe regen in je eten, ook fijn. 
De BBQ staat er weer en we genoten van de 1e lekkere avond dit jaar. Hoop dat er nog veel volgen. 
Ik heb soezen gebakken, heerlijk met slagroom en verse aardbeien.
En zondag was het Moederdag, heerlijk op pad met Eva en Koby, Theo schoof later aan.
Sarah had het helaas veel te druk op school en met werk en een komende studiereis dus die komt later nog een keer. Ik mis haar wel hoor, het is echt niet meer even een kopje koffie komen drinken en bijkletsen. Maar ja kleine kindjes worden groot en gaan hun eigen leven leiden en dat is goed! 
Wij hebben heerlijk gewandeld, een terrasje gepakt en 's avonds gaan eten bij ons favoriete plekje Anvers.

De week is om gevlogen.
Op naar de volgende en hopelijk met wat warmer en beter weer want eigenlijk kan de verwarming gerust aan met 17,5 graden in huis, brrrr. 
Fijne nieuwe week weer allemaal.
Liefs,
Marjolijn. 

vrijdag 15 mei 2026

Journal April week 17.

Week 18, het was koningsdag. 
Eva en ik gingen de braderieën af, voor het eerst ook langs de haven, veel te druk, geen ruimte om te zitten, gevaarlijk met en voor kleine kinderen langs het water dus ik vrees, hoop dat het eenmalig was. Er hing ook geen sfeer, de terrassen zaten al snel vol en er kwam geen plekje meer vrij, er was op sommige plekken geen doorkomen aan. 
Snel terug naar het Leijpark met die braderie, daar was het vele malen gezelliger. 
Op naar de volgende braderie maar ook daar was niet veel te beleven, vroeger was dat zo leuk, vorig jaar zelfs nog gedeeltes. Leuke bandjes die er speelden, leuke spulletjes maar nu was het of alle winkels hun rotzooi op straat in een kraampje aanboden. Nee niet leuk dus. 
Uiteindelijk zijn we na kilometers gesjouwd te hebben de stad ingelopen en daar hebben we een ijsje gegeten. Heerlijk ijs was het "red velvet". Dat hadden we verdiend na zo'n lange tocht. 
Donderdag gingen we met viertjes een dagje naar Den Haag, dat was gezellig. 
Sarah kwam vanuit Amsterdam ook daar naartoe. 
Het was bitterkoud, dat viel tegen maar het was een heel gezellige dag samen.
We gingen naar het Mauritshuis en zagen daar wat beroemde schilderijen zoals 
"het meisje met de parel". Jeetje daar stonden wel 20 toeristen allemaal selfies te maken voor dat schilderij, wat is er toch met de mensheid gebeurd??? 
Overigens, voor mensen die dat museum willen bezoeken, ik weet niet of het altijd zo is maar na 16 uur was het maar 4 euro entree i.p.v. 21! 
Je loopt er een uurtje of 1,5 rond dus dat kon nog makkelijk en was heel snel verdiend! 
En ook niet meer zo druk.
Er was ook een leuke tentoonstelling met werk over vogels, en je kreeg een zakje zaad waar in het bijzonder Puttertjes op afkomen, dat vond ik misschien nog wel het mooiste schilderij dat er hing. 
Alhoewel de stier van Potter me ook erg aansprak. 
Ook de slaapkamer werd afgewerkt. Omdat we nu een veel breder bed hebben was de ruimte voor nachtkastjes beperkt, er moest dus iets nieuws komen. Uiteindelijk werden het twee kleine kastjes waar we mandjes in hebben gezet, misschien zetten we er nog mooie pootjes onder maar dat komt dan wel. 
Het oude bed werd netjes opgehaald, dat is ook altijd maar de vraag als je iets op marktplaats zet. Uiteindelijk hebben we het voor niets weggegeven want het was voor een studente die op kamers ging, de ouders wilden haar verrassen met het bed en wij vonden dat ze het zo mee mochten nemen.
Wij heel blij dat we niet hoefden te slepen met dat ledikant en zij blij voor hun dochter. 
En zo kwamen we alweer bij het einde van April, ik weet niet wanneer dat gebeurd is maar ik heb het gevoel dat de tijd door mijn handen glijdt als zand in een zandloper.
Voor we het weten is het alweer kerst!! 
Ik moet mijn tabbladen van zowel Maart als April en Mei nog maken maar dat hoop ik deze week te doen. 

Fijne dag weer allemaal. 
Liefs,
Marjolijn.

maandag 11 mei 2026

Journal 2026 April week 16

Het was onverwacht een erg drukke week. 
Soms kan ik heel impulsief dingen besluiten en dan moet dat ook meteen gebeuren. 
Zo had ik besloten dat die grote Expedit van de logeerkamer af moest want ik vond het rommelig en veel te vol staan daar, ook al is het een logeerkamer, het moet er wel een beetje gezellig uit zien. 
Zelf slaap ik er ook wel eens als Theo weer heel veel snurkt haha en dan wil je toch een beetje rust om je heen, hihi. 
Dat was echt nog een heel gedoe want daarvoor moest het bed aan de kant de kledingkast moest aan de kant want die Expedit moet je neer kunnen leggen.
Maar mijn motto is, niet zeuren gewoon doen en dat werkt eigenlijk altijd heel goed.
Dus zo gezegd zo gedaan, en eigenlijk viel dat nog best mee. 
Ik ben dan wel degene die het zware werk doet en Theo helpt. Zeker na de revalidatie is mijn energie en kracht veel beter geworden en daar maak ik nu dankbaar gebruik van. 
Ik de schuur stonden nog 2 gammele vervallen kasten die we er uit gehaald hebben en daar staat nu die grote expedit, vol met gereedschap en rommel, heel fijn en overzichtelijk.
Ook wilde ik een ander bed, eigenlijk 2 losse bedden, boxsprings maar die konden we niet vinden, het werd dus een grote boxspring van IKEA. 
Tegen onze verwachting in kon die dus ook al de volgende dag geleverd worden, dat was snel. 
Maar ook heel fijn. 
Met Eva samen het bed in elkaar gezet en ons oude bed op marktplaats. 
Het ledikant dan want de matras is meegenomen door Ikea, heel fijn was dat. 
Zondag gingen we fietsen met mijn zusje en haar man en de honden van hen gingen mee in de kar, heel gezellig en bij de Regentenhoeve zijn we neer gestreken en hebben we geluncht. 
Een heel gezellig plekje waar zowel honden als kinderen meer dan welkom zijn met een enorme speeltuin voor de kinderen en je kunt er heerlijk lunchen, een ijsje eten, en zelfs voortaan 's avonds een hapje eten. 
Het was dus een volle week maar met weinig foto's want, tja, dat vergeet ik altijd. 
Wel een foto van de honden en die van het nieuwe bed komt volgende week. 
De pagina is dus weer simpel en alleen een briefje er in dat ik getempeld heb met al een heel oude stempel van Stampin'Up! en bewerkt met distressink en een stencil. 
Voor mij weer een prima overzicht van deze week. 

Op naar week 17 dus en inmiddels is zelfs week 18 alweer voorbij!!! 
Ik kom weer eens bij jullie kijken. 
Liefs,
Marjolijn.