donderdag 8 mei 2025

Watching Christmas movies(52WTC 19)

Ik was het niet van plan maar heb toch nog een kerstkaartje gemaakt. 
Een ronde deze keer, ik zag ze op meerdere plekken voorbij komen en dacht waarom ook niet. 
De boom, de t.v. en de accessoires zijn allemaal van Tim Holtz. 
De tekst is van Sizzix en de cirkelachtergrond van E.C.D.
En zien jullie de kerstman op het scherm, grappig toch? 
Ook dit kaartje kreeg weer een standaardje. 
Ik had er echt plezier in om dit kaartje te maken. 

Nu nog linken bij 52WTC  en dan stop ik even met de kerstkaarten.
Vanaf nu wil ik iedere week een kaartje maken voor Sarah voorlopig, nu ze in Amsterdam woont, sinds afgelopen weekend wil ik haar even een steuntje in de rug geven met lieve kaartjes. 
Het is natuurlijk leuk maar ook spannend, een nieuw huis met nieuwe mensen en een vreemde stad waar je nog niet de weg kent in het vrije leven. 
Maar ze zal echt haar draai wel vinden want Sarah is een erg stoere meid. 
Misschien is het meer om mijn "legenestsydroom" een plekje te geven. 

Een deel van jullie heb ik al bezocht en de rest doe ik straks nog even.
Vanmiddag ga ik lekker in de tuin een boek lezen. 
Genieten van het heerlijke weer. 

Fijne dag allemaal,
liefs,
Marjolijn. 

maandag 5 mei 2025

Happy birthday balloons

Het is geen heel bijzonder kaartje maar het was nu al niet te doen in mijn hobbykamer, 28 graden, .
Het is echt niet normaal en dan moet de zomer nog beginnen. 
Ik vrees dat hier al mijn inkten en pasta's ook uitdrogen dus ik ga maar een koelbox neerzetten waar het in kan eventueel. 
(Zouiknounogspijtkrijgenvandezeverhuizingnaarzolder?)
Gelukkig is het inmiddels wat afgekoeld, de warmte blijft nu nog niet zo hangen in huis, dat scheelt. 

Dit kaartje maakte ik voor het 4-seasons challenge blog.
Ik mocht gastdesigner zijn omdat ik met mijn huisjeskaart in de top 3 was beland.
Gelukkig is het dus nog gelukt om voor de nieuwe uitdaging een voorbeeld kaartje te maken.
Ik gebruikte voor dit kaartje de 
Hot air balloons 1150 
en de
 Birthday Flipcard 1980
van Elizabeth craft designs.
De stempel is van Tim Holtz.

Ik hoop dat het jullie inspireert om ook mee te doen want het is wel een erg leuke uitdaging deze keer.
"Voor mei hebben we gekozen voor thema interactieve kaart." 
Dat is dus de opdracht.
Ik gebruikte een wobble onder een van de luchtballonnen.

Veel plezier met deze uitdaging.

Fijne Bevrijdingsdag, 
vanavond vind hier een bevrijdingsconcert plaats in de haven, misschien ga ik er wel even naartoe. 
Om het te horen hoef ik niet te gaan want het is recht voor mijn deur. 

Liefs,
Marjolijn.

donderdag 1 mei 2025

Christmas magic (52WTC 18)

Deze keer is het geen kaart maar een envelop die eigenlijk wel als kaart verzonden kan worden.
Ik had afgelopen week gewoon zin om enveloppen te maken voor de kerstkaarten.
zo gezegd zo gedaan maar toen deze klaar was werd het zo heet in mijn hobbyhok dat ik echt geen puf meer had/heb om ook nog een kaart te maken.
Bovendien moest ik ook nog een ander kaartje maken dat jullie maandag gaan zien.
Voorlopig is dat het laatste geweest wat ik gedaan heb op mijn zolder want het is hier echt niet te doen. 
De envelop heb ik zelf gemaakt met de envelopmaker van Stampin'Up!
Daarna heb ik hem bewerkte met een stencil van Tim en distressink.
Toen de randjes er op gemaakt en de tekst er achter verwerkt en ik vond hem nog steeds een beetje kaal dus de stempels van de sneeuwman van vorig jaar erbij gepakt en die er ook nog op gestempeld. 
Ook de binnen en de achterkant van de envelop zijn bewerkt met een stencil en inkt. 
Ik ga hem toch insturen bij 52WTC maar als het niet oké is ook prima. 

Sorry lieve mensen maar ook even geen bezoekjes van mij want het is me veel te warm.
Dat haal ik wel weer in later,
liefs,
Marjolijn. 

maandag 28 april 2025

Happy Birthday

Vorige week zag ik zo'n leuke creatie voorbij komen bij iemand, weet niet meer waar maar het was met deze set van Tim en ook de embossingplaat. 
Toen dacht ik, die ga ik lekker kopiëren oftewel liften, haha.
Maarrrrr...
Dan wordt het toch weer een heel eigen creatie maar wel met de mooie embossingplaat en het setje van Tim, zonder het embossingplaatje dat daar bij zit. 
Ik heb het dikke aquarel papier van de Action gebruikt, dat eëmbost en bewerkt met distress oxide, distress ink en gilding wax. 
Zelf vind ik het een heel mooi resultaat geven, een beetje chique zelfs. 
Nu heb ik eindelijk eens een verjaardagskaart voor de voorraad. 

Fijne dag vandaag, ik heb nog geen plannen.
liefs,
Marjolijn 

zaterdag 26 april 2025

It's Easter

Voor mijn vriendin Daan maakte ik dit superleuke "pocketkaartje"
Deze freebee kwam ik tegen bij Joey_cardmaker
In zijn Etsy shop kun je heel erg veel freebees vinden die zo ontzettend leuk zijn.
Dit is er een van, het enige wat je nodig hebt is een goede printer. 
En dan lekker knippen, plakken en distressen.
Dit zit allemaal in de pocket, zo mooi en leuk al die paashaasjes. 
Op YouTube vind je ook filmpjes hoe hij de  projectjes in elkaar zet, dit is
Ik had die van mij al in elkaar gezet dus er zijn wat verschillen.
Zo vond ik het leuk om er een envelopje bij te maken van Wax paper waar ik wat kleine plaatjes in gedaan heb. 
Omdat Daan heel erg van konijntjes houdt heb ik voor haar ook nog een andere freebee,
van Joey uitgeprint, daar kan ze zelf iets leuks mee maken.
Ze kreeg het pas afgelopen donderdag dus ik kan het nu pas laten zien. 
Tja, een beetje met de eieren na Pasen maar soms is dat zo. 
Van haar kreeg ik een heel leuk paasmandje met wat eitjes en konijntjes er in, een leuke pen met een haasje er op en een prachtige tag die weer op mijn kamer hangt. 
Echt met liefde gemaakt en dat straalt er van af. 

Ditzelfde projectje maakte ik ook voor Femke, als bedankje voor de leuke boekjes met lijntjes papier.

Voorlopig zijn de feestdagen voorbij, nou ja, koningsdag en Bevrijdingsdag maar daar maak ik nooit iets voor. 
Inmiddels heb ik ook genoeg kerstkaarten gemaakt.
Nog een stuk of 7 misschien maar het is nog lang geen kerst dus tijd genoeg. 
Of ik dus nog iedere donderdag een kerstkaartje ga maken? 
Misschien 1 in de 2 weken, dan kom ik er nog makkelijk. 

Verder ga ik eens lekker werken in mijn planner en in mijn cardbox, misschien nog wat home-deco's afmaken die al heel lang liggen te wachten op een finishing touch.
En misschien vast een begin maken met mijn advent kalender want fröbelen voor kerst vind ik toch echt het allerleukste om te doen. 

Ik wens iedereen die het viert een fijne Koningsdag,
nog geen idee wat ik ga doen vandaag. 

Liefs,
Marjolijn.