zaterdag 25 mei 2024

Junkjournal MFP

Gisteren viel bij mij Happy Mail op de deurmat bij de brievenbus, ik had mezelf verwend met de nieuwe collectie van Esther want ohhhhh, wat vind ik die leuk!!!!!
Ik wilde er meteen mee aan de slag en dat heb ik dan ook gedaan.
Vanmorgen heb ik hem afgemaakt. 
Ik had nog geen idee wat ik wilde maken maar dat de Big envelop een van mijn favoriete wordt staat voor mij vast. Die wilde ik dus meteen uit stansen en zien hoe hij in werkelijkheid was. Nu wilde ik daar nog geen designpapier aan besteden en gewoon een wit velletje vond ik ook maar saai. De envelop waar mijn bestelling in bezorgd was staarde me aan vanaf de tafel en ik dacht, waarom niet. En toen gebeurde er iets. Eenmaal uit gestanst dacht ik, dat is gaaf!!! En, oh ik wil al jaren een junk journal maken. Ik heb mezelf dus meteen een uitdaging opgelegd. Ik mocht alleen maar papier van de envelop gebruiken en verder wat rommeltjes die nog op mijn tafel lagen. Nu ligt daar meer dan genoeg dus ik kon gerust vals spelen maar dat heb ik niet gedaan. En, de envelop moest plat blijven want hij moet in mijn planner kunnen. Verder mocht ik van mezelf  alleen stempels en Dies gebruiken uit de nieuwe collectie, daar heb ik een klein beetje mee gesmokkeld. 
Ik ben dus begonnen met het stempelen op de envelop, ik koos voor Prize ribbon distress ink omdat die kleur heel goed past bij die op de envelop gebruikt is. Dat zie je in het randje waar de envelop geopend kan worden. 
Eenmaal klaar, hoe ik er ook naar keek, ik vond het een beetje saai, misschien had ik toch een ander kleurtje moeten gebruiken maar ik ga door! Voor vandaag was het genoeg, morgen misschien nieuwe inspiratie.

 Zo zag het er uit en dit waren de restjes nog van de envelop waar ik dus nog van alles mee kon maken. Met frisse moed vanmorgen verder gegaan, ik had uitgeslapen, half 8 was het dus ik had er zin in. Toen bedacht ik me dat het misschien leuk zou zijn om de kindjes nog een keer  met een andere kleur te stempelen en uit te stansen. Dat heb ik dus gedaan en daarna zijn ze heel vluchtig ingekleurd met de watercolor pencils van Tim Holtz. 1 kindje heb ik er af geknipt anders werd het te breed. Er lagen nog wat takjes die ik over had van de kaart die ik gemaakt had en die heb ik er achter geplakt. Er lag ook nog een lap van een oud laken op tafel wat mij op het idee bracht om daar de leuke liniaal stempel op te gebruiken en dat heb ik weer gekleurd met distress ink brushed corduroy. Daaroverheen heb ik wat reinforcers geplakt. Toen vond ik het wel klaar.

Daarna de achterkant nog want ook daar had ik een envelop gemaakt. Er zitten dus 2 vakken in en de enveloppen zijn op een stuk kraftpapier geplakt.
Inmiddels had ik de smaak goed te pakken, er lag nog een "afgeknipt" meisje en een paar stukjes van de takjes, daar kon ik wel wat mee.
Oh ja en gekleurd verbandgaas van mijn juni kaartje voor de rolodex.
De tekst past prima bij mij al vind ik het soms ook heel gezellig om met anderen te zijn maar eigenlijk kan ik me alleen prima vermaken. Met wat stempels heb ik de rand nog opgeleukt en toen vond ik het wel klaar. 
Of.... nee, ik wilde nog iets aan het touwtje hangen net als aan de voorzijde. . 
 Dus nog wat minisleuteltjes gemaakt en die van een laagje distressink voorzien en met embossingpoeder wat dikker gemaakt, nu zijn het net echte sleuteltjes. 
Dat had ik al eerder gedaan en het geeft zo'n leuk effect. 
Uiteindelijk....vind ik de achterkant nog leuker geworden dan de voorkant en ik ben heel tevreden over dit stukje Junkjournaling, Wat is het toch geweldig om van rommel of afval weer iets leuks te maken. 

Hopelijk heb ik jullie niet verveeld met mijn ellenlange verhaal, ik moet toch weer eens wat korter en bondiger gaan vertellen of jullie moeten maar alleen naar de foto's kijken, dat mag ook natuurlijk. 

Dit was overigens mijn 1001e berichtje op mijn blog!
Jeetje, dat is toch best wel veel, ik zag het gisteren bij toeval.
Voor iedereen die mijn blog dus met regelmaat bezoekt een extra dankjewel want zonder de leuke respons had ik dit nooit vol gehouden. 

Gebruikte artikelen van E.C.D.

CS317 Best time
diverse reinforcers


Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

20 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Kom even snel zeggen dat ik stiekem een beetje jaloers ben op je nieuwe aanwinst van Esther. Ik kijk ook steeds en zeg dan tegen mezelf: doe ik het of doe ik het niet, hihi maar denk dat ik spijt krijg als ik de flop niet bestel zo gaaf weer! Prachtig gedaan Marjolijn en de ook de verdikte sleuteltjes! Veel plezier van je stans en stempel!
xx gerie

Kaartenkraam zei

Wat leuk om je enthousiasme over je nieuwe aanwinsten en maaksels te lezen. Ik vind de achterkant ook mooier dan de voorkant, eerlijk gezegd.
Leuk dat je zoiets moois kun creëren met allemaal overgebleven spulletjes, knap gedaan!

groetjes van Ank

Angélique zei

Ik vind de term "junkjournal" maar raar, ieder keer dat ik dat ergens lees val ik daarover, ookal snap ik wel wat er bedoeld wordt. Maar je pagina is heel leuk geworden. Wel een beetje cru om de kindertjes van elkaar los te knippen, haha. Ik vind je sleuteltjes mooi geworden.
Veel plezier met je aankopen, dat komt vast wel goed.

Marjolijn van Elsberg zei

Snap ik hoor, het zou beter een Trash journal kunnen heten. Maar sommige Engelstalige woorden 😂

Marjolijn van Elsberg zei

Overigens is scrappen mijn enige verslaving.

Ellen zei

Geweldig gedaan weer Marjolijn en zo gezellig beschreven ook, echt heerlijk om te lezen!
Ook je vorige post vind ik super mooi gemaakt en prachtig gekleurd ook…knap van jou!
Je gaat hard, tis niet bij te benen haha!
Groetjes Ellen

Creaellenknutselsite zei

wow wat een gave envelop heb je gemaakt leuk hoor om te lezen hoe hij tot stand is gekomen wat een leuke stempels heb je gebruikt alles past erg mooi bij elkaar
groetjes ellen

Kitty zei

Jemigdepemig wat een lang verhaal, hahahaha ;P
Het is heerlijk om te lezen hoe je iets gemaakt hebt Marjolijn, en we steken er nog wel eens iets van op ook, dus gewoon doorgaan! Deze enveloppen zijn weer geweldig geworden. Als je eenmaal op het junk-journalingpad bent geraakt dan zie je overal iets in en verzamel je van alles. Dat is wel een beetje link hoor ;)

KarinsArtScrap zei

dit is super mooi Marjolijn.........gr karin

!neke zei

Super gaaf !!!!
ook je post !
groeten Ineke

Jolanda Goes zei

Ik vind het heerlijk om de verhaaltjes te lezen van je creatieve proces! Dus blijf dat wat mij betreft lekker doen. Beide enveloppen zijn echt geweldig gaaf geworden!

gerda zei

Dat ziet er heel bijzonder uit en ik heb genoten van je verhaal.
Belgische groetjes
Gerda

Henriët zei

Wat een prachtige envelop is dit geworden! Heel mooi en duidelijk hoe je het proces hebt beschreven.
Ik heb even gekeken en zie dat mijn knop om te volgen heel ver weg is gezakt. Je moet helemaal naar onderen scrollen onder de gewonnen challanges. Zal dit binnenkort een aanpassen.
Ik ben bij jou ook volger geworden en hoop dat wel elkaar kunnen inspireren.
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

hihihi en dat zeg je dan aan het eind, dat we ook alleen de foto's kunnen bekijken!!
Het is en gave enveloppe geworden en ik vind eigenlijk de achterkant ook leuker en mooier dan de voorkant. En die uitdaging met jezelf om alleen rommeltjes te mogen gebruiken die op je bureau/tafel liggen vind ik een goeie! Daar ligt natuurlijk meer dan genoeg!

Doris knippenenplakken zei

Prachtige enveloppe geworden met de mooie artikelen van Esther.
Groetjes Doris

Trudy zei

Wow wat prachtig gemaakt en wat zijn die kinderen super schattig, die drie naast elkaar zijn lief maar dat meisje met dat boek is ook een schatje!
Groetjes Trudy

femke zei

Heey Marjolijn,

wat een gave envelop is dit geworden!!!
En doe wat goed voelt voor jou persoonlijk of dat nu een lang blogbericht is of een korte.

Ik vond het heerlijk om dit verhaaltje van hoe de envelop tot stand kwam te lezen maar voel je niet verplicht om dit wel of juist niet te blijven doen. Het is jouw blog en niet die van anderen.

groetjes Femke

Elizabeth zei

Ik vind het zo leuk met die schattige kindertjes erop...
En je hebt flink je fantasie gebruikt! Gaaf hoe je dit hebt gemaakt!

Marjan zei

Beschrijf jij maar lekker enthousiast hoe je proces is verlopen hoor, het resultaat is super en je nieuwe spullen heb je meteen mooi gebruikt! Leuk je 100e bericht! Er komen er vast nog veel meer bij.

Pat zei

This junk journal looks great Marjolijn and love the four little cuties and the die cut stems, and the pretty hearts and the very realistic keys..great embellishments and love the aging you did with brown tones, and love the blue DI too. Congratulations on your 1001st post. x