maandag 29 augustus 2022

Witch way to the candy?!

Jaaaa, het kriebelt bij mij al een beetje, zou dat komen door de mini-mini monstertjes of omdat Halloween in aantocht is.
Esther heeft weer iets prachtigs ontworpen, een Die set voor de Pocket Pages, 
Pocket Pages Fillers heet de set, zo gaaf en handig. 
Daarmee maakte ik deze pagina voor in mijn Halloween album van dit jaar. 
Ik probeer ook voor Oktober een Day by Day te maken, gewoon omdat ik Halloween zo leuk vind om naartoe te leven. Ook al zijn de kinderen allang groot, ik vind het nog steeds leuk om het huis te versieren. Niet meer zo uitgebreid als toen de kinderen nog klein waren maar pompoenen, mijn heksen, de bezem en mini horrorhuisjes, ja ik vind het geweldig, om  te maken en om neer te zetten in deze tijd. Tenslotte gaan we langzaam naar de herfst, sterft alles een beetje af om volgend voorjaar weer op te bloeien. 
De echte horror is niet besteed aan mij maar een beetje kriebelen mag het wel. 
Het lijkt een gewone pagina in mijn planner maar niets is minder waar. 
De bovenkant moet nog wat verder aangekleed worden maar ik wilde jullie deze vast laten zien. 
Als je de onderste pagina openklapt komen en heel veel monstertjes tevoorschijn die een boom vol met snoepgoed hebben gevonden. Ze snoepen er lustig op los, tot ze er zelfs een beetje misselijk van worden. 
Het is een Pop_Up pagina geworden.
Zo gezellig die Pop-Up in je planner!
Een echt Halloween feestje en de taart kreeg 31 op de top.
Deze versiering is met dubbelzijdig tape op het hoesje geplakt. 
Hieronder een beschrijving van hoe je een Pop-Up kunt maken in de P.P.Fillers
Neem een strook designpapier van 11x22cm en vouw deze dubbel tot een kaartje van 11x11cm.
Plaats het met de rillijn tegen de snijrand van je gekozen Die, ik gebruikte hier het grootste vierkant uit de P.P.Fillers set 1974 van E.C.D.
Zet de Die vast met een stukje washi tape en haal het geheel door je machine.
Je hebt nu een kaartje van 11x11cm met een prachtig randje!
Leg, TEGEN de rillijn van je kaartje de gekozen Die uit de General POP-UP set 1389 van Joset.
Voor de zekerheid zet ik de Die vast met Washitape.
Vouw de kaart dan open en haal nogmaals door je machine.
Nu heb je een mooie POP-UP kaart maar die past nog niet in je Pocket Page.
Snijdt daarvoor de onderste randjes los van de kaart.
Schuif de kaart in je Pocket Page
Vouw de Pop-Up in elkaar zoals hij straks moet worden en zet de losgesneden randjes vast op de Pocket Page met washitape.
Nu begint het allerleukste!!! Het aankleden van je Pop-Up.
Snel aan de slag dus!

Gebruikte materialen van E.C.D.


De rest komt uit mijn eigen winkeltje ;)

Leuk dat je even kwam kijken en ik hoop dat je hier weer wat inspiratie hebt opgedaan. 

liefs,
Marjolijn.

2 opmerkingen:

Je@net zei

Super leuk, Marjolijn!

Els zei

Wat ben je weer heerlijk bezig geweest met deze schattige mini monstertjes.
Heel leuk om 31 op de taart te zetten.
Een super leuke pop-up creatie Marjolijn.
Groetjes, Els