zaterdag 25 september 2010

mini kerstcadeautje.


Bij "Kaarten maken met Tiets" kon je een digistempel downloaden van pollycraft. Je moet dan wel meedoen aan de wedstrijd anders krijg je nooit meer een digistempel. Omdat ik maar erg weinig tijd ter beschikking had en ook nog eens lekker ziek werd heb ik mijn digi verwerkt op een kaart die ik al had gemaakt, zonder stempelafdrukje. Samen met het idee van Raffaella om waxinelichtjes in het doosje te doen is het een heel geslaagd idee geworden vind ik zelf. Hier nog een detailfoto.
En, kun je haar nog vinden? Tussen al dat zwart en wit. Ze is wel lief he! De randen van haar muts, jas en schoenen heb ik bewerkt met de Snowpen die volgens mij ooit in een kaartenkit van Scrapfever zat.
De leuke stempel links met de kerstgroet is van Sandra, die kreeg je ook gratis. Heel erg leuk zijn de teksten en uiteraard leuk om te verwerken zo. Mijn minikerstcadeautjes komen wel weer klaar dit jaar.

Verder loop ik enorm achter met alles wat ik wil en moet doen, dat heeft uiteraard te maken met de grote verhuizing binnenshuis van mijn knutsel/scrapplekje. Ik ga definitief van de zolder naar beneden verhuizen. Ik word een beetje somber op die zolder zonder uitzicht.
en omdat ik straks ook miniworkshopjes wil gaan geven aan huis is het wel zo makkelijk als niet iedereen naar boven hoeft.
Nog even geduld dus eer er weer wat nieuws te bewonderen is van mijn hand.

Lieve groetjes (Marjo)Lijn.


dinsdag 31 augustus 2010

3 baby birds.

Deze schattige baby toekans zag ik in het broedhuis bij Blijdorp. Dat de foto zo goed gelukt is heeft mij blij verrast, ik moest nl. door glas fotograferen.
De lay out is gemaakt met de blinde scrap van Scrapfever, weer georganiseerd door Annemiek. Ik vond het een geweldig leuke sketch en ben heel erg tevreden met het resultaat. Hij is naar Chantal dus hij zal straks wel hier en daar te zien zijn op een beurs.
Het papier is van "Papier Creative Imaginations Boho Girl" Boho Birdies,Precious en Baby owl, helemaal passend bij de foto vond ik. De letters zijn met de cricut gesneden uit restjes papier en ook de bloemetjes zijn veelal gestanst uit restjes met een hartje van "dew drops", en wat bloemen uit mijn voorraad.Ook de blaadjes takjes zijn gestanst uit restjes.Verder heb ik wat bladlint gebruikt en de glossgel uit de kit voor de swirl en de stipjes rondom. Nog een klein bedelhartje en klaar was deze lay out.
Hier nog wat details.
Op sommige bloemetjes heb ik nog wat scribbles glittering crystal aan gebracht.
Ik mocht hem nu laten zien omdat alle uitwerkingen van de blinde scrap vanaf vandaag op het forum te bekijken zijn in dit album.

Bedankt weer voor het kijken en tot een volgende keer,

Lieve groetjes Marjolijn.

maandag 30 augustus 2010

Atc's poppen

Poppen dat was het onderwerp voor de ATC swap bij scrapfever deze keer.
Ik wist meteen wat ik er mee ging doen. Bij de wereldwinkel hebben ze van die hele leuke lieve gelukspoppetjes en zorgen poppetjes.
Ik heb gekozen voor de zorgenpoppetjes, mede omdat er nogal wat mensen waren die wel wat zorgen kwijt kunnen, je weet maar nooit of het helpt.
Bij de wereldwinkel waren ze heel erg behulpzaam. Ik vroeg of ze een beschrijvindg hadden van de poppetjes en na enig zoeken kwamen ze inderdaad een beschrijving tegen. Die werd speciaal voor mij gekopieerd en ik kreeg er ook nog voor ieder popje een verpakking bij.
Omdat zij zo behulpzaam waren heb ik al die materialen ook maar gebruikt voor de ATC's.
Ik heb de teksten opgeplakt met een medium, zo ook de hartjes uit de papieren verpakkingszakjes.
Daarna heb ik de kaartjes bewerkt met distressinkt. Toen de tekst er op gestempeld en het poppetje er op geplakt.
Dit zijn ze allemaal, 1 heb ik verkeerd gestempeld, die heb ik maar zelf gehouden.
en dit

zijn de ATC's die ik in ruil heb gekregen. Ik vind ze allemaal weer superleuk!
Dames bedankt.
en jullie bedankt voor het kijken,

lieve groetjes
Marjolijn.

woensdag 25 augustus 2010

Cadeaudoosjes


Wat zijn ze toch schattig deze cadeaudoosjes, en zo makkelijk om te maken. En je kunt er vele kanten mee uit. Hier heb ik de binnenkant eruit gesneden en vervangen door een stukje transparante sheet. Zo kun je in het doosje kijken.
Alle randjes zijn bewerkt met stempelinkt.

Deze schattige cupcakes zijn gestempeld met Stazon, een keer op papier en 1 keer op krimpiedinkie.
Ingekleurd met Derwent potloden.
Met adornit mini stickertjes heb ik op de rand een tekst geplakt.
Op de randjes heb ik een kantje geplakt.
Het krimpiebedeltje heb ik op een labeltje geplakt. Het label is gemaakt van een restje uit de binnenkant.
Van de restjes kun je ook nog leuke bloemetjes stanzen en op je doosje verwerken.
Van het krimpiebedeltje heb ik een klein hangertje gemaakt zodat je het eventueel een een kettinkje kunt hangen, leuk voor een kinderfeestje. Het zit erop gekleefd met een foamstukje.

En hier een heel ander doosje.
Het magnolia afdrukje heb ik ingekleurd met derwentpotloden. daarna bewerkt met distressinkt, zo lijkt het wat ouder.
 Verder heb ik haar op een stukje bladlint geplakt.

Op de zijkantjes heb ik een kantje geplakt maar je kunt er ook een leuk gestanst randje op plakken.
Op krimpie dinkie heb ik ook nog een magnoliaafdrukje gemaakt en ingekleurd met derwent potloden. Je moet dan de krimpie wel eerst lichtjes opschuren, dat was ik hier vergeten en heb ik pas na het stempelen gedaan. Helaas is toen de stempelinkt ook wat uitgelopen. Een minitag gedistressed en met een lintje aan het geheel vast gemaakt.
Altijd leuk om wat lekkers of een klein cadeautje in te verpakken.

En zie hier Sarah"s doosje en verjaardagskaartje. Super vinden jullie niet?
Bedankt weer voor het kijken en jullie lieve berichtjes, dat vind ik altijd zo leuk!
Liefs Marjolijn.

dinsdag 24 augustus 2010

Sneakje Blinde scrap!!!

Ja ik kan het even niet laten. Ik heb op het Scrapfeverforum meegedaan aan een blinde scrap georganiseerd door Annemiek. Ik ben er zeer tevreden over en eigenlijk wil ik hem al laten zien, Tja dat mag natuurlijk niet. Maar een heel klein beetje ondeugend ben ik dan ook wel weer en dus hier alvast een sneakje van mijn uitwerking. Zaterdag ga ik naar de knotsgekke kaartenbeurs in 's Hertogenbosch. daar ga ik een workshopje geven bij Scrapfever stan 108. Mijn lay out zal ik daar aan Chantal geven, ik dacht dat dat wel mocht. Of Chantal hem dan ook meteen op hangt???? tja, daar ga ik niet over natuurlijk.

Groetjes Marjolijn