woensdag 29 juni 2016

Wishlist "For you"& Dear Santa (cadeauverpakkingen)

Twee leuke cadeauverpakkingen gemaakt. Helemaal geïnspireerd door
"the wishlist"
stempel van JOY!
Ik heb hem niet gebruikt als het verlanglijstje voor de kerst maar om mijn wensen voor iemand op te noteren.
Bovenop het lijstje heb ik een driehoekdoosje gemaakt en dat aangekleed met leuke stansjes, bloemetjes, belletjes en lintjes.
Hieronder zie je het lijstje gestempeld maar dan zonder de "kersttekst" en
"For You"
met lettertjes er op geplakt.
Hoe heb ik dat nou gedaan? Ik heb een klein stukje note-it over de tekst geplakt voor ik de stempel ging inkten.
Dan de inkt er op, het stukje note-it verwijderen en stempelen maar.
Nog een tip, als ik nou per ongeluk inkt op mijn blok heb verwijder ik dat al met een sponsje dat ik ook gebruik om de randjes te bewerken, dan gebruik ik alsnog de inkt en voorkom ik dat het op het papier komt.
Zo maak ik ook eerst de stempel schoon voor ik er een babydoekje overheen haal.
Zo ziet dus de stempel er uit zonder de kersttekst die er eigenlijk op staat.
En dan ook maar even het doosje, dat is heel simpel en ik denk dat iedereen het ook wel kent maar toch nog maar even hoe ik dit maak.
Als je het doosje in elkaar vouwt nog even de gaatjes in de zijkanten maken om het lintje er doorheen te doen. Ik heb vergeten om daar een foto van te maken.
 
En meteen maar een Kerstuitvoering.
Ik het er weer een favoriete stempel bij en samen met de leuke tekststempeltjes kan ik hier heel wat leuke cadeautjes mee maken.
Leuk toch?
Oh ja, en het wenslijstje heb ik met een eyelet vastgemaakt aan het doosje voor ik het in elkaar zet.
De eyelet niet te strak aandrukken dan kun je het makkelijker draaien, een lintje om de eyelet draaien voor je hem dichtknijpt wil al helpen en dan heb je meteen een lusje om het cadeautje, bijvoorbeeld, in de boom te hangen.
Als je de lintjes losmaakt kun je het doosje ook nog plat maken zodat je het netjes kunt bewaren tot de kerst of zelfs kunt versturen met wat platte dingetjes erin, dan kan de ontvanger het alsnog in elkaar zetten.
Met een folie-zakje eromheen ziet het er zo al uit als een cadeautje.
 
Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

Geen opmerkingen: