woensdag 26 november 2014

Heppie scrappy bestaat 1 jaar!

En de vraag was bij Heppiescrappy, leuk om jullie vroegere creatieve uitspattingen te zien.
Nou dat vond ik wel leuk om hier ook te laten zien.
Daarom hier een paar van mijn eerste lay-outs. Dit is echt uit de beginjaren dat ik begon met scrappen, ik had er al eerder van gehoord maar vond het maar een rare bezigheid. tot Sarah werd geboren, toen dacht ik zal ik eens..... inmiddels is het bijna 12 jaar later en ben ik compleet verslaafd aan scrappen en aanverwante hobby's zoals kaarten maken en mini-albums en home-deco's.
Maar ik ben altijd al aan het fröbelen geweest.
Als klein kind al maakte ik kaftjes voor boekjes waar ik afbeeldingen op maakte met opgefrommelde stukjes crêpepapier. Ik weet nog dat ik meedeed aan een wedstrijd bij een speelgoedwinkel in de stad.
Helaas geen prijs maar wel een complimentje voor mijn leuke idee.
Ik leerde van mijn vader figuurzagen en werken met pitriet, dat vond ik zo leuk.
Weer later ging ik sieraden maken van ijzerdraad ajj, ik voel nog mijn nekhaartjes er tussen zitten.
Toen kwam het haken, ik haakte mutsjes voor de hele klas in allerlei kleuren, een soort ABBA mutsjes zeg maar, weet niet hoe je ze noemt maar daar had ik het idee van. Agneta had zo'n mutsje op.
Breien heb ik ook enorm veel gedaan maar daar was ik niet zo snel in en ik kreeg er last van in mijn nek en schouders. Ik maakte ook heel veel kleding zelf en begon aan een cursus voor coupeuse en wilde naaijuffrouw worden maar dat heb ik nooit afgemaakt, veel te zwaar naast mijn werk, wel gaf ik thuis op zolder naailes aan vriendinnen en kennissen, zelf een jonge man had ik op naailes.
We hebben wat afgelachen in die tijd.
Ook vanuit mijn werk op de dag verzorging voor ouderen, heb ik enorm veel zogenaamde trendy activiteiten gedaan. ( Bloempotjes omtoveren tot vogelvoederhuisjes e.d.)
Teken en schilderles heb ik ook nog gehad en ook dat ging mij echt niet slecht af.
In mijn huis verschuilt zich achter schotten en deuren dan ook een complete hobbywinkel.
Maar nooit heb ik iets zo lang echt leuk gevonden als scrappen, waarschijnlijk omdat het zo veelzijdig is en je er steeds weer iets nieuws in ontdekt.
Inmiddels geef ik ook daar workshops in, zo leuk om te doen en om mensen enthousiast te maken voor jouw hobby.
En niet te vergeten, omdat je er herinneringen mee vast legt voor later, dat vind ik toch wel het allerleukste aan mijn hobby.
 
Dit blijf ik dus hoop ik nog jaren doen,
bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wat super leuk om je eerste layouts te zien, altijd zooooo leuk om te zien hoe je scrap-werk verandert.
Ik herken me erg in je 'creativiteit', altijd bezig zijn en veel verschillende dingen uitproberen!

Jane zei

Wat leuk om je eest werkjes te zien.m Leuk hè hoe dat dan veranderd in de loop der jaren.

Groetjes Jane

Je@net zei

Wat leuk om te zien en te lezen, Marjolijn!