zaterdag 26 november 2016

Haken, mochila, tunisch en home-deco's kerst.

Met veel te veel dingen ben ik bezig maar zo kan ik me absoluut niet vervelen.
Dit is de bodem van een nieuwe Mochila tas, voor Eva deze keer. Ik heb hem al zo'n 4 x uitgehaald omdat er steeds iets fout ging, op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik de draad heb afgeknipt en opnieuw ben begonnen, nu gaat het goed (hoop ik).

Eindelijk heb ik ook door hoe ik "yarn under-yarn over" moet haken, een koud kunstje nu ik het eenmaal onder de knie heb.
En dan deze muts, die is voor Theo.
Tunisch gehaakt naar een model van byClaire.
Hij is super zacht en lekker warm en zowel de binnen als de buitenkant kan gedragen worden, Theo slaat het liefst een randje om, nog warmer voor zijn oren.
En tja, het is wel heel vroeg maar het huis begint al aardig in kerstsfeer te komen.
Dit lieve engeltje heb ik van de dood gered, ik kwam haar tegen in de kringloopwinkel, voor maar 50 cent! Helemaal blij met mijn gevonden schat bleek thuis dat haar hoofdje er af was, oh wat sneu.
Maar geen nood, Theo heeft het hoofdje er weer op gelijmd.
En ik kwam ook tot de ontdekking dat er batterijtjes in zaten, er zou dus een lichtje in moeten kunnen branden. Maar ohhh de batterijtjes waren al een beetje aan het lekken, gelukkig kon Theo ook dat probleem oplossen en met een paar nieuwe batterijtjes er in staat ze nu te stralen onder deze stolp.
Zo lief!
Deze lieve plantjes kwam ik tegen in het tuincentrum, ik ben de naam alweer vergeten dus wie het weet, hoe ze heten, graag!
Het mutsje kreeg ik van een vriendin, Zij had van mij een heleboel wol gekregen en daar heeft ze met een paar dames in het verzorgingstehuis mutsjes mee gebreid voor de actie goedgemutst.
Zij blij, ik blij, wat een lief mutsje kreeg ik er voor terug.
En deze super schattige Kerstman kwam ik ook tegen in de kringloopwinkel,. Samen met de boompjes, voor €2,00.
Geweldig toch.
De decembermaand is dus op komst en met de kou en vorst, nu al beloofd het misschien wel een
..... kerst te worden!

Ik krijg er steeds meer zin in.

Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

Geen opmerkingen: