woensdag 14 september 2016

Een tussendoortje (Mochilatas)

Inmiddels 2 weken verder.
De tas is gehaakt en ik ben heel tevreden.
Hier en daar een klein foutje en in het begin had ik iets strakker mogen haken of de draden beter aan moeten trekken maar voor een 1e tas!!
Dit is de bodem, dan zie je toch nog wel wat meeloopdraden er doorheen maar ach, er zal niets doorheen zakken.
Nu de tas gehaakt is ben ik begonnen met het sluitkoord.
Ook voor mij een geheel nieuwe techniek.
Ik had ze, ik geloof 3 zelfs, met boekjes maar ik snapte er niks van, maar ja, nu was de nood aan de man dus ik moest wel!
Kumihimo vlechten.
Dat was nog wel even puzzelen want zogezegd, ik heb alles afgegeven omdat ik er niet mee uit de voeten kon.
dus opnieuw op zoek naar een kumihimoschijf en wat wil het toeval??
Kom ik bij de action en daar hebben ze  superleuke setjes met sluitinkjes en een schijf voor kumihimo-armbandjes!!
Spotgoedkoop.
Dus direct meegenomen om thuis toch maar weer eens te proberen.
Een boek gehaald bij de bibliotheek deze keer maar ik snapte er nog steeds niets van.
Dan maar zoeken op you tube en ja hoor, daar kwam ik een filmpje tegen van Atie Kuyten waardoor ik het wel snapte.
Dankjewel!!!
Ook nog even uitdokteren hoe je nou die draadjes bevestigd op de schijf maar ook daar kwam ik uiteindelijk wel uit. En dan vlechten, Ook al weer zo leuk en heerlijk nog steeds om buiten te doen, al ben ik naar binnen gevlucht vanwege de warmte.
 
Ik ben dus al een eindje op weg.
Vrees dat het scrappen er bij in is geschoten al ben ik nog steeds met een leuk bummetje bezig maar dat is weer iets voor later, nu eerst deze tas af want wat vind ik het leuk!!
 
Bedankt weer voor het kijken
 en jullie leuke reacties
 
Liefs,
Marjo(scrap)lijn.

1 opmerking:

Ellen zei

mooi geworden, lijkt me een heel gepuzzel . . Dit is ook geen weer om te knutselen pff...mijn breiwerk ligt ook al dagelang stil.